ՆԱՏՕ-ն եվրոպական անդամ պետություններին հորդորել է հնգապատկել ցամաքային ՀՕՊ կարողությունները՝ գրում է Bloomberg-ը։ Լրատվամիջոցը նշում է, որ նման կերպ դաշինքը ձգտում է «լրացնել ռուսական ագրեսիայի սպառնալիքին ի պատասխան առանցքային բացը»։ Զինված ուժերի կուտակման հարցը կքննարկվի հինգշաբթի օրը՝ Հյուսիսատլանտյան դաշինքի անդամ պետությունների պաշտպանության նախարարների Բրյուսելում անցկացվելիք հանդիպման ժամանակ։               
 

«ՈՒնենք խստապահանջ, հավատարիմ ու բարդ հանդիսատես»

«ՈՒնենք  խստապահանջ, հավատարիմ ու բարդ հանդիսատես»
22.01.2016 | 11:12

Հայաստանի պետական երիտասարդական նվագախումբը հունվարի 25-ին մեծ համերգով կնշի իր 10-ամյակը: Համերգին մասնակցում են Նարեկ Հախնազարյանը, Ալեքսանդր Ռոմանովսկին, Հայկ Կազազյանը, Մարիո Ստեֆանո Պիետրոդարկին, Յուկա Ցուբոյը, Աստղիկ Սիրանոսյանը: Դիրիժորներ` Քշիշտոֆ Պենդերեցկի և Սերգեյ Սմբատյան: Նվագախմբի գեղարվեստական ղեկավար և գլխավոր դիրիժոր ՍԵՐԳԵՅ ՍՄԲԱՏՅԱՆԻ հետ մեր զրույցը հայաստանյան երաժշտական կյանքի վայրիվերումների, նվագախմբի իրականացրած նախագծերի, ձեռքբերումների, նաև առաջիկա ծրագրերի մասին է:

-Երիտասարդական նվագախմբի «Hollywood Non-Stop», «Cartoon Non-Stop», «Hayfilm Non-Stop», «Mosfilm Non-Stop» համերգային նախագծերը մեծ արձագանք գտան հանրության շրջանում: Ի՞նչ շարունակություն է ունենալու նախագիծը: Non-Stop-ի հիմնական նպատակը հանրաճանաչ, սիրված երաժշտությունը հանրությանը հասցնե՞լն է:
-Non-Stop-ը բազմաֆունկցիոնալ ծրագիր է, նպատակը միայն հանրաճանաչ երաժշտությունը ներկայացնելը չէ: «Cartoon Non-Stop»-ը, կարելի է ասել, երեխաների համար կրթական նշանակություն ունի: Պատանի հանդիսատեսը գալիս է համերգին, տեսնում իր ամենասիրած հերոսներին, սիրուն դահլիճ, սիմֆոնիկ նվագախումբ, էմոցիոնալ մեծ պաշար է ստեղծվում երեխաների մոտ, որը, ավելի քան վստահ եմ, տարիներ շարունակ ուղեկցելու է նրանց: «Hollywood Non-Stop»-ը, «Mosfilm Non-Stop»-ը ներկայացնում են ամենահայտնի ստեղծագործությունները, միջին և ավագ սերնդի համար այն նաև նոստալգիկ երաժշտություն է: «Hayfilm Non-Stop»-ը մի փոքր առանձնացնում եմ: Մենք կրողն ենք այդ երաժշտության, բայց այս ծրագիրը մեծ դժվարությամբ իրականացավ, որովհետև չկային նոտաներ: «Hayfilm Non-Stop» նախագծից հետո ունեցանք 21-րդ դարին համապատասխան թվայնացված նոտաներ: Այսինքն, այն նաև ներդրումային նախագիծ էր տեղային մշակույթի զարգացման համար, ինչին մեծապես աջակցեց «Տաշիր» ընկերությունը: Այդ նոտաները հասանելի են բոլորին, տարբեր առիթներով խնդրում են, մենք սիրով տրամադրում ենք:
Non-Stop-ը, իհարկե, շարունակություն է ունենալու: Մայիսին ունենալու ենք «Hayfilm Non-Stop» և «Hollywood Non-Stop» համերգային ծրագրեր:
-Նոր գործե՞ր են հնչելու:
-Հին և նոր: Դուք քանի՞ անգամ եք նայել Ձեր ամենասիրած ֆիլմը, իհարկե, ոչ մեկ անգամ: Նույն պրոցեսն է: Մի քանի անգամ պետք է լսել, մարսել, հագենալ: Պարտադիր չէ, որ ամեն անգամ նոր գործեր կատարվեն: Նույն դրական էմոցիան է մարդն ապրում, երբ լսում է շատ դրական հինը:
-Քանի որ խոսեցինք երաժշտական ծրագրերի կրթական նշանակության մասին, հետաքրքիր է` ի՞նչ արձագանք ունեցավ Արամ Խաչատրյանի անվան երրորդ միջազգային փառատոնում պատանի ունկնդրին ազատ մուտք ապահովելու Ձեր որոշումը:
-Երբ մի բան չես անում, մեծ արձագանք է ստանում, երբ անում ես, ընդունում են, որ այդպես էլ պետք է լինի: ՈՒրախ եմ, որ երբ մեր կոլեկտիվն անում է մի բան, ինչը երբևէ չի արվել, հասարակությունը բնական է համարում դա, նշանակում է` սպասումներն այնքան բարձր են, որ մեր արածը չի էլ քննարկվում: Պատանի ունկնդիրը, որ ներկա է այդ համերգներին, ինձ համար մեծ հարստություն է: Նշանակում է` մենք ունենք ապագա, և այդ միտումը պետք է զարգացնել: Նեղմասնագիտական համերգների ժամանակ լեփ-լեցուն դահլիճը նույնպես խոսում է լավ երաժշտության պահանջարկի մասին:
-Լավ երաժշտության պահանջարկը մեծ է նաև մարզերում: Նվագախումբը պարբերաբար մարզային հյուրախաղեր է ունենում: Ի՞նչ ծրագրերով եք ներկայանում, ի՞նչ երաժշտություն է մատուցվում, բավարար համարո՞ւմ եք այն, ինչ արվում է մարզերում դասական երաժշտության պրոպագանդման առումով:
-Ներկայացնում ենք, իհարկե, հանրաճանաչ դասական երաժշտություն: Միանգամից բարդ դասականն ընկալել ունկնդիրը չի կարող: Բայց դասական երաժշտությունը ֆունդամենտալ երաժշտություն է, դա այն է, ինչի վրա կարող եք հիմնել ամեն ինչ: Այլ կերպ ասած` դասական երաժշտությունը մեծագույն սանդղակ է: «Կարմեն» օպերան ամենապոպուլյար դասական երաժշտությունն է աշխարհում, Մալերի սիմֆոնիաները ամենապոպուլյարը չեն, երաժիշտներ կան, որ չեն էլ լսել, բայց այդ ամենը դասական երաժշտություն է: Ինչ վերաբերում է մարզային ծրագրերի բավարար լինելուն, բոլորն էլ գիտեն, որ մարզերում մշակութային կյանքը հարուստ չէ: Բայց մենք չենք ուզում գնահատել իրավիճակը: Կարող ենք համերգով հանդես գալ մարզերում, այդպես էլ անում ենք: Անցյալ տարի վեց համերգ ենք ունեցել: Գյումրիում, օրինակ, համերգից հինգ օր առաջ այնքան նամակներ ստացանք, որ նախատեսված մեկ համերգի փոխարեն երկուսն ունեցանք: Մարդիկ սպասում են: ՈՒ գիտեք, որ ֆինանսական որևէ շահ չկա: Մարզերում հանդես գալը պարտականություն է, ինչն անում ենք բարձր մակարդակով:
-Սահմանամերձ բնակավայրեր հասնո՞ւմ եք:
-Իհարկե` ոչ, որովհետև նվագախումբը կարիք ունի հատուկ պայմանների` դահլիճ և այլն: Մենք չենք կարող բոլոր գործառույթներն իրականացնել: Տեղական իշխանությունները պետք է ինֆորմացիան հասցնեն բնակիչներին և օգնեն համերգին ներկա լինելու: Ասեմ, որ երբևէ մեզ չեն հրավիրել, ինքներս ենք նախաձեռնել համերգները: Իհարկե, սիրով ընդունել են: Այսպիսի մի նրբություն կա. մեր գրեթե բոլոր պետական համույթների անվան մեջ կա Հայաստան բառը, ու, չնայած դրան, նրանց գործունեությունը սահմանափակվում է Երևան քաղաքով, ինչը սխալ է:
-«24/04» համաշխարհային նվագախումբը 2015-ի ապրիլի 24-ին ելույթ ունեցավ Հայաստանում` դատապարտելով աշխարհում տեղի ունեցող ցեղասպանությունները: Մեր վերջին զրույցի ժամանակ ասացիք, որ նվագախումբը պետք է ապրի: Կա՞ն նորություններ այդ առումով:
-Շատ մեծ նախագծի մասին ենք խոսում: Այո, նվագախումբը պետք է ապրի ու ապրի Հայաստանից դուրս: Կան ծրագրեր, կան երաժիշտներ, որ պատրաստ են մասնակցելու այդ ծրագրերին: Բայց դրսում շատ ավելի դժվար է դա իրականացնելը: Մենք փնտրում ենք կազմակերպիչների, որ մեզ նման կհավատան այդ նախագծի կարևորությանը և կներկայացնեն նվագախումբը իրենց քաղաքներում:
-Ցեղասպանությանը նվիրված հայ ժամանակակից կոմպոզիտորների ստեղծագործությունները ներկայացվո՞ւմ են դրսում:
-100-րդ տարելիցի առիթով շատ երաժիշտներ ստեղծեցին Ցեղասպանությանը նվիրված գործեր: Բոլորը չեմ լսել, բայց կան շատ լավ գործեր: Պետք է ապրեն դրանք, կատարվեն դրսում, եթե չապրեն, ուրեմն մի բան սխալ է:
-Իսկ ներսում կատարվո՞ւմ են այդ գործերը:
-Չեմ կարծում, թե էական է դրանք Հայաստանում ներկայացնելը: Մենք ձեզ ի՞նչ պատմենք ցեղասպանության մասին: Դուք ամեն ինչ գիտեք: Հայաստանում անմոռուկ փակցնելը կամ ցեղասպանության խնդիրը հնչեցնելը աննպատակ զբաղմունք եմ համարում: Գլոբալ աշխարհի կառավարման մեջ կան որոշում կայացնող քաղաքներ` Լոնդոն, Մոսկվա, Վաշինգտոն: Այդ քաղաքներում պետք է հնչեն Ցեղասպանությանը նվիրված գործերը, որ մարդիկ հասկանան` հայ ազգն իր խնդիրը հնչեցնում է ամբողջ աշխարհում: Կարծում եմ՝ մեր սերունդն արդեն իսկ ուրիշ կերպ է ընկալում ու ներկայացնում այդ ամենը:
-Երիտասարդական նվագախումբն անցկացնում է Արամ Խաչատրյանի անվան միջազգային փառատոն, որի շրջանակում ներկայացվում են աշխարհահռչակ կոմպոզիտորի ստեղծագործությունները: Ինչո՞վ է առանձնանում մեծ կոմպոզիտորի անունը կրող փառատոնը:
-Արամ Խաչատրյանը չէր կարող չունենալ իր անունը կրող փառատոն: Ասեմ ավելին. շատ լավ հիշում եմ այն պահը, երբ որոշեցի փառատոն ունենալ ու մտածեցի` գուցե կա խաչատրյանական փառատոն, ես չգիտեմ: Օտարերկրյա արտիստները գալիս են ու զարմանում, որ երրորդ անգամ է անցկացվում փառատոնը: Արամ Խաչատրյանը ազգային հերոս է, մեծ հեղինակություն: Նրա անունը մեզ օգնում է ճանապարհ բացելու դեպի միջազգային ճանաչելիություն:
-Ի՞նչ կասեք հայ երաժիշտների մասին: Ինչո՞վ են առանձնանում մերոնք:
-Հարցին մոտենանք փառատոնի օրինակով` որպես արտիստներին համախմբող միջավայր: Աշխարհի ամենահայտնի արտիստները Հայաստան են գալիս ու դառնում նաև մեր մշակույթի կրողը: Ներկայացնում ենք նաև հայաստանյան արտիստներին: ՈՒ երաժիշտը, որ դրսում տեսնում է անհավանական հայտնի արտիստների, տեսնում է նաև բարձր որակի արտիստի, ով շատ հայտնի չէ, որովհետև ապրում է Հայաստանում: Բայց եթե չի ճանաչում, դա արդեն իր խնդիրն է, որովհետև այդ երաժիշտը շատ լավն է: Սա յուրատեսակ պրոպագանդա է նեղմասնագիտական դաշտում:
-Հայ հանդիսատեսի արձագանքը Ձեզ գոհացնո՞ւմ է:
-ՈՒնենք խստապահանջ, հավատարիմ ու բարդ հանդիսատես: Բարդ նրանով, որ պիտի կարողանանք միշտ մի աստիճանով բարձրանալ: Նվագախումբն ունի տարեկան 60-ից ավելի համերգ, և շատ դժվար է դա անելը: Մեր հանդիսատեսը խստապահանջ է նաև հրավիրյալ երաժիշտների նկատմամբ: Արձագանքից հասկանում ես, թե ով է լավը:
-Արամ Խաչատրյանի անվան համերգասրահը 2015-ին տեխնիկապես վերազինվեց՝ միջազգային չափանիշներին համապատասխան դահլիճ ունենալու համար: Այնուամենայնիվ, եթե համեմատենք դրսի լավագույն համերգասրահների հետ, պետք է խոստովանենք, որ մերը զիջում է:
-Շատ է զիջում, նույնիսկ չի կարելի համեմատել: Մենք չունենք համերգասրահ` հատուկ սիմֆոնիկ նվագախմբի համար: Տեխնիկապես վերազինվել է, թարմացել, բայց աշխարհում միլիոնավոր գումարներ են ծախսում՝ ստեղծելու համար դահլիճ, սրահ, ճիշտ կլինի ասել` միջավայր, որտեղ կա լավ ակուստիկա: Երաժշտի համար լավ դահլիճը միայն տեխնիկական լավ վերազինումը, լավ լույսերը չեն, այլ հնչողությունը, ձայնը: Մենք փորձում ենք հնարավորությունների սահմաններում անել ամեն ինչ, որ արվեստը զարգանա: Համենայն դեպս, Երևանում շատ ակտիվ է մշակութային կյանքը: ՈՒրիշ հարց է` ինչո՞ւ միայն Երևանում: Բայց առաջ դա էլ չունեինք:
-ՈՒնենք երաժշտական քննադատներ, որոնք կարող են դեր խաղալ երաժշտական արվեստի զարգացման, աշխուժացման գործում:
-Խորհրդային Միությունից իներցիայով պահպանվել է այդ ավանդույթը, բայց, ցավոք, այստեղ էլ գործում են մարդկային լավ կապերը: Եթե հարգում են, ծանոթ են երաժշտին, կոլեկտիվին, երբեք վատ բան չեն ասի: Կամ քննադատում են ուրիշին, ստացվում է` իրենք ավելի լավն են: Ես շատ կուզեի, որ բազմաֆունկցիոնալ քննադատություն լիներ: Բայց չունենք:
-Ճի՞շտ է, որ երիտասարդական պետական նվագախումբ դրսում չկա: Ինչո՞վ է առանձնանում նվագախումբը և ի՞նչ ծրագրեր ունի հոբելյանական տարում:
-Դրսում կան շատ երիտասարդական նվագախմբեր, որոնք պրոֆեսիոնալ չեն: Մեր նվագախումբը ունիկալ է, որովհետև մի սերունդ ենք, մի լեզվով ենք խոսում, բոլորս ավարտել ենք նույն կոնսերվատորիան: Տասը տարի անհավանական մեծ նախագծեր ենք իրականացրել, և արդեն այլ անվամբ, այլ ձևաչափով հանդես գալու ժամանակն է:


Հարցազրույցը`
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 1326

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ